torsdag 21 juli 2016

Kalf & Hansen


Idag har jag gjort många trevliga saker, bland annat så har jag ätit en snabblunch hos Kalf & Hansen! Som ni säkert kan gissa så blir jag ju helt galet glad över restauranger som tar ställning, bevisligen jobbar hållbart och har god kvalitet! Inte bara min kropp utan hela min själ mår bra av en god lunch eller middag på ett ställe som Kalf & Hansen!

När jag hälsade på Farbror grön och Takfarmen för inte så länge sedan pratade vi just om svårigheten med att sälja fina råvaror till restauranger som har en meny och utgår från den. Det är helt tvärtom med Kalf &Hansen, de utgår från vilka råvaror de får tag i och skapar något gott utifrån det. Dessutom skriver de stolt vilka producenter de handlar av, i min mening både smart och snyggt!

"Många undrar om det är svårt att hålla en 100% ekologisk profil. Vi tycker precis tvärtom. Att laga schyst, supergod, hälsosam mat är lätt. Det handlar bara om att bestämma sig för vad som är viktigt för en själv, för omvärlden och framtiden."



Det gick snabbt att få maten och mina köttbullar med sallad var supergod. Enkelt och gott, lite annorlunda med en härlig kombo. Jag gillar enkelheten som är noga utvalt i smakkombinationen.

Riktig najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar